Ergernis

Ergernis

Berichtdoor Hilda » 07 apr 2012 19:01

Ik ben gloednieuw in het vogelwereldje, heb sinds een maand of 2 een 70-300mm lens waarmee ik me redelijk red, 500mm was natuurlijk mooier maar ja bruin enz.
Waar ik me een beetje aan erger en misschien wel geheel ten onrechte is aan andere fotografen. Heb ik met veel pijn en moeite en heel geduldig wachten eindelijk de baardmannetjes, blauwborstjes enz. naar me toe gelokt komen er bijna altijd andere fotografen bij staan Oh jij hebt ze hier, mooi profiteren wij even mee, en daar heb ik uiteraard niks op tegen, waar ik echter niet zo blij mee ben is dat ze smerige stinksigaren opsteken, een camera's die zich hebben die bij iedere indrukking van de ontspanknop een bieb of nog erger een dubbele bieb geeft,(dit kan je er afhalen hoor, kijk maar in de gebruiksaanwijzing) een telefoon met vogelgeluidjes een meter verder op legt en dan iedere keer als het riedeltje afgelopen is naar die telefoon moet lopen, blijkbaar nog nooit uitgevogeld heeft hoe je dit ook op herhalen kunt zetten, iemand die zich opeens bedenkt "ach ja gisteren had ik een zak snoep gekocht en het plastic zakje zit nog in mijn broekzak, laat ik eens kijken of er nog iets in zit" krakkrakkrakenz enz.
9 van de 10x zijn de vogels dan weg en ga ik ook maar. Is mijn ergernis terecht of trekken de vogels zich niet zoveel van al die geluiden, geuren en bewegingen aan.
Hilda
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 03 apr 2012 19:24

Re: Ergernis

Berichtdoor Rommert » 15 apr 2012 13:59

Hoi Hilda,

De vogels trekken zich er zeker wat van aan! Vooral het tapen (geluid afspelen van de vogel) is een erg slechte zaak voor de vogels zeker in de broedtijd! Fotografen, maar ook vogelaars, doen dit echter regelmatig. Zo waren gister nog 2 mannen met lenzen Baardmannetjes aan het tapen bij het Roodkeelplasje. Daar stoorde ik mij nogal aan!

Groeten,

Rommert.
Rommert
 
Berichten: 840
Geregistreerd op: 06 sep 2008 20:22

Re: Ergernis

Berichtdoor Hilda » 17 apr 2012 16:33

Dat dat tapen slecht is wist ik niet, doe ik ook wel eens, maar nu dus niet meer. Zal ik nog meer geduld moeten hebben maar dat is de sport zullen we dan maar zeggen. Is er een diervriendelijke manier om vogels naar je toe te lokken? Of is het een kwestie van geduld en (op zijn Gronings) stoet en kovvie met (en klapstoel) en dan maar wachten.
Hilda
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 03 apr 2012 19:24

Re: Ergernis

Berichtdoor Rommert » 17 apr 2012 16:43

Wat mij betreft is de laatste mannier de beste optie.

Succes,

Rommert.
Rommert
 
Berichten: 840
Geregistreerd op: 06 sep 2008 20:22

Re: Ergernis

Berichtdoor Hilda » 17 apr 2012 19:08

Dan wachten we op goed weer! :-)
Hilda
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 03 apr 2012 19:24


Keer terug naar Fotografie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron