"Wie is dat toch met die telescoop?”

"Wie is dat toch met die telescoop?”

Berichtdoor Marchel Stienstra » 19 jun 2011 12:48

Zaterdag 18 juni 2011

Afgelopen middag presenteerde de auteur en medevogelaar Rob van Hattem zijn boek: "Wie is dat toch met die telescoop?”. De ondertitel van dit prachtige boek is: “De filosofie en psychologie van vogels kijken in 20 portretten” en dat is waar dit boek over gaat. Het boek gaat over vogelaars en niet over de vogels zelf. Voor buitenstaanders zijn vogelaars vaak ‘vreemde’ mensen, die altijd in wind en weer buiten zijn met verrekijker en/of telescoop.

De reden dat ik dit schrijf is dat ik ook geportretteerd ben voor dit boek. Afgelopen najaar is Rob langsgeweest om kennis te maken en een paar weken later ben ik samen met Rob een dag naar het Lauwersmeer geweest om te vogelen. Tussendoor stelde Rob vragen over hoe en waarom ik vogel, hoe ik dit combineer met het gezin, werk etc. Vanmiddag was dan eindelijk het resultaat zichtbaar. Het was een hele leuke middag waar bijna alle geportretteerde vogelaars aanwezig waren. De groep bestaat uit jong en niet zo jong, man en vrouw. Het leuke van de middag was natuurlijk de persoonlijke uitreiking van het boek door Rob met daarbij een kort verhaaltje, maar even zo leuk was dat je nu ook de gezichten kent van de aanwezige geportretteerde. Sommigen ken ik persoonlijk maar het merendeel kende ik toch alleen van naam. Na een signeersessie van Rob, een borrel en lekkere hapjes was het weer tijd om naar huis te gaan, met toch wel een apart gevoel dat ik voor altijd ben vastgelegd in een boek.

Het is een mooi en goed leesbaar boek geworden waar heel integer met de vogelaars wordt omgegaan. Het boek is uitgevoerd met een hardcover, in full-colourprint, op kwalitatief hoogwaardig papier en voorzien van een leeslint. Foto's en illustraties zorgen voor een toepasselijke en natuurlijke retro-sfeer; een aantal gedichten voor een poëtisch tintje. Een lijst met websites en tips voor elke vogelaar maken het boek ook als naslagwerk geschikt. 'Wie is dat toch met die telescoop?' is dus niet alleen een boek om te (her)lezen, maar ook aan aanwinst voor de boekenkast en dat maar voor €25,- (incl. BTW, excl. verzendkosten). Het boek is te bestellen op http://www.wieisdattoch.nl/boek.php.

Marchel Stienstra
http://frieslandnatuur.weebly.com/
Marchel Stienstra
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 06 sep 2008 22:34

Keer terug naar Boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron