Dunbekmeeuw???

Dunbekmeeuw???

Berichtdoor Willem Wind » 20 mei 2010 16:04

Gisteren zijn Tjeerd en ik vogels gaan kijken in een ontwikkelingsgebiedje ten zuiden van het Leekstermeer. Als allerlaatste wilden we nog even een groepje meeuwen checken die zich ophielden bij een klein plasje.
Een beetje vreemd kijk ik tegen een witkoppige meeuw met een lange, donkere snavel aan. Net op het moment dat ik Tjeerd uitleg waar de vogel staat vliegt het hele groepje op om zich vervolgens op te splitsen. Een deel van het groepje ging achterin het gebied weer naar beneden maar er waren ook vogels die richting (NW) west wegvlogen.
We hebben uiteraard nog gezocht maar helaas niets meer gevonden...

Bij de 'ontdekking' stonden we op de Meerweg ten ZW van het Leekstermeer. Door men momenteel volop bezig is dit gebied in te richten werd ons/mijn zich belemmerd door een ergerlijke bult zand waardoor ik enkel de kop van de vogel kon zien. Kort erop vloog de vogel dus op/ van ons af maar omdat de vogel zich in een groepje Kokmeeuwen (en 2 Kleine Mantels) ophield was er in vlucht zo snel ook niets van te maken.
Dit alles was rond een uur of 5, gezien met zijlicht.

Mochten er nog mensen in de buurt zijn/komen, neem er gerust even een kijkje! Wie weet.....
Willem Wind
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: 25 sep 2008 21:00

Keer terug naar Determinatie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron