Fluitzwaan.

Fluitzwaan.

Berichtdoor Rommert » 05 dec 2010 20:52

Vanmorgen belde Martin Olthoff dat hij een Kleine zwaan had gevonden met erg weinig geel op de snavel. De vogel zat op een akker ten oosten van de weg tussen Lauwerszijl en Zoutkamp ter hoogte van het gasstation. Helaas zat de vogel redelijk ver weg, maar het zag er wel redelijk spannend uit. Foto's en filmpjes werden gemaakt, maar door de afstand zijn deze niet al te geweldig geworden. Deze staan intussen op de site. Na een tijdje besloten we dat het waarschijnlijk toch iets te veel geel was. Wat denken jullie?
Rommert
 
Berichten: 840
Geregistreerd op: 06 sep 2008 20:22

Re: Fluitzwaan.

Berichtdoor gwoldhek » 05 dec 2010 23:22

Op bijgaande link fluitzwaan, meer geel of minder…is op mijn scherm met deze foto’s echt niet te zien,

http://www.commanster.eu/hudsonbay/birds.html

groetjes gijs
Laatst bijgewerkt door gwoldhek op 05 dec 2010 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt
gwoldhek
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 17 jan 2009 11:40

Re: Fluitzwaan.

Berichtdoor scwytema » 09 dec 2010 14:59

Nou Rommert,

jullie hebben er blijkbaar meer aan gezien dan wij?
Want op basis van dit materiaal vind ik het zeer moeilijk om te bepalen hoeveel geel er op de snavel zit.
Betere foto's zijn (mijns inziens) dus noodzakelijk wil je hier uberhaupt iets over kunnen zeggen.

De waarnemers van gisteren... wie zijn dat, en waarom zijn zij er zeker(der) van dat het wél een Fluitzwaan is?
scwytema
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 07 sep 2008 15:29

Re: Fluitzwaan.

Berichtdoor Rommert » 09 dec 2010 19:31

De waarnemer van gisteren zijn Henk van Schuppen, Klaas Ophoff en Willem Hartholt.
En omdat de vogel zeer weinig geel op de snavel had dachten ze aan een Fluitzwaan.

Vandaag heeft Alwin Lubeck de vogel bestudeerd en volgens hem had de vogel teveel geel. Hij heeft ook foto's gemaakt die ik nog niet gezien heb.
Rommert
 
Berichten: 840
Geregistreerd op: 06 sep 2008 20:22


Keer terug naar Determinatie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron