IJsvogels nog melden?

Vragen en opmerkingen over deze site.

Re: IJsvogels nog melden?

Berichtdoor Peter van Wetter » 17 sep 2008 19:22

Wat mij betreft gewoon lekker blijven melden, IJsvogels, Appelvinken en wat dies meer zij. Ik word weer wel blij van een Appelvink, al zitten ze hier plenty, maar ik kan er prima mee leven als je besluit om dit voortaan niet meer te doen. Blauwe Kiek in de zomer is zeker het vermelden waard. Wat mij betreft is de wijze waarop er nu soorten worden vermeld prima.
Peter van Wetter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 15 sep 2008 21:03

Re: IJsvogels nog melden?

Berichtdoor Wietze Janse » 30 sep 2008 15:23

Alleen de zeldzame(re) soorten op de hoofdpagina.
Dan een button met 'Alle soorten' rechtsboven/onder plaatsen.
Druk je hierop dan krijg je ook de gewone meuk aan soorten te zien als Goudvinken, Appelvinken, Kleine Strandlopers etc.
Zou zeker de mogelijkheid (voor jeugdige/beginnende vogelaars) openhouden om alles te kunnen melden en bekijken, we zijn tenslotte allemaal met die gewone soorten begonnen.
Wietze Janse
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 08 sep 2008 13:06

Re: IJsvogels nog melden?

Berichtdoor willem hartholt » 08 dec 2008 21:49

moi Rommert,

Uiteraard, jij bepaalt, t is jouw site. Klaar.
Maar, ik raad je wel aan veel te plaatsen. En wel hierom:
Je hebt zoals in de laatste mail over dit onderwerp terecht wordt gesteld ook 'nieuwelingen' of breed liefhebbenden, die ook in minder harde waarnemingen zeer geinteresseerd kunnen zijn. Maar bovendien heet je site: Vogels in het Lauwersmeer en heb je sponsoren aangetrokken uit het hele omliggende gebied. Dat Lauwersmeer trekt mensen naar het Noorden en dus naar je sponsoren. En daar zitten ook veel mensen bij die als ze een dag of een paar dagen deze kant op willen komen, graag willen zien wat er zoal langs komt in ons gebied. Dat wij niet meer zo opgewonden raken van een blauwe kiek of een slechtvalk(? Ik zie vaker een slechtvalk dan een havik en dat is al vrij lang zo, maar is dat overal in Nederland?) Ik kom heel vaak mensen tegen op pad die verbaasd reageren als ik ze vertel dat er heel geregeld ijsvogels en grote zilverreigers te zien zijn. (zelfs bij ons in de stad) En dan zeggen ze ook vaak nog: Oh, wat zou ik die graag eens zien, zo'n ijsvogel.
Wat ik maar wil zeggen: Als je een tijdje vogelt, dan is er veel devaluatie. Het wordt allemaal zo gewoon. Je kunt wat bedrijfsblind worden. Ik betrap me er zelf ook al vaak op. Oh, een slechtvalk.., Ja, die zit hier bijna altijd..
En we melden wel geelgorzen en goudvinken. Als je maar ergens in Drenthe woont, hoor je dagelijks de geelgors, of aan een bepaalde straat in Haren, ja dan heb je bijna dagelijks goudvinken in de tuin. Maar sitevulling is toch ook aantrekkelijk voor velen.
Rommert, dus plaats ook voor de oprechte amateurs en de sponsors, bewandel gewoon de middenweg. En doe die harde soorten maar in rood of zo. Althans dat is mijn tip.

wederom hartelijk gegroet,

Willem Hartholt
willem hartholt
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 07 sep 2008 13:37

Re: IJsvogels nog melden?

Berichtdoor Vincent » 08 jun 2009 21:16

Worden er tegenwoordig na deze harde winter voor deze kleine blauwe schichten, geen waarnemingen van ijsvogels meer op de site gezet of worden ze inderdaad zo weinig gezien?
Óf er is gisteren wat misgegaan met het doorgeven óf de waarneming is niet meer interessant genoeg.
Indien dat laatste geldt, vind ik dat een beetje vreemd. Als ik een dag ga vogelen zie/hoor ik meer zomertortels, goudvinken en bijv. kleine strandlopers dan dat ik ijsvogels zie of hoor.
Ligt dat aan mij of hebben meer mensen dit? Bovendien krijg ik een grotere kick bij het zien van een ijsvogel dan van het gros van de vogels zoals die bijvoorbeeld gisteren op de site waren te zien (maar dat is natuurlijk subjectief).
Nu heb ik misschien het laatste deel van deze discussie onlangs gemist maar is er enige duidelijkheid te scheppen wat wel en wat nu niet gemeld/vermeld wordt?
Vincent
 
Berichten: 77
Geregistreerd op: 09 sep 2008 21:27

Re: IJsvogels nog melden?

Berichtdoor Rommert » 08 jun 2009 21:42

IJsvogels worden inderdaad weinig meer gezien en zouden derhalve weer op de site kunnen.
Echter de vogels die nu gezien worden zijn zeer waarschijnlijk vogels die op de waargenomen plek broeden.
Om deze broedvogels een beetje te beschermen denk ik dat het beter is om ze nog niet op de site te vermelden.

Groet Rommert.
Rommert
 
Berichten: 840
Geregistreerd op: 06 sep 2008 20:22

Re: IJsvogels nog melden?

Berichtdoor Vincent » 08 jun 2009 21:55

dat vind ik op zich een goede reden!
Dankjewel voor de toelichting, dan weet ik (en anderen) tenminste wat de criteria zijn.
Aan de andere kant kun je je dan ook afvragen of het wel zo'n goed idee is om bijv. grauwe klauwieren met exacte plekinfo te melden waarvan bekend is dat ze redelijk verstoringsgevoelig kunnen zijn.
Vincent
 
Berichten: 77
Geregistreerd op: 09 sep 2008 21:27

Vorige

Keer terug naar Vragen / opmerkingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron