twitchen

twitchen

Berichtdoor Roef » 25 nov 2009 00:26

wordt straks duurder met de invoering van de kilometerheffing. Niet onredelijk, de gebruiker betaalt.
Maar hoe is het mogelijk dat we accepteren dat al onze verplaatsingen straks geregistreerd gaan worden?!

Vanaf 2011 komt er, als de plannen van minister Eurlings (Verkeer en Waterstaat, CDA) doorgaan, een schat aan gegevens bij. Dan gaat de kilometerheffing van start voor vrachtwagens. Een jaar later volgen de automobilisten. In 2016 is dan van elke automobilist precies bekend waar hij zich op welk moment van de dag bevindt.
Dat is handig voor de verkeersinformatiedienst, voor politie en justitie, voor andere opsporingsdiensten.De belastingdienst kan controleren of vergoedingen voor woon-werkverkeer wel terecht zijn. Permanente snelheidscontrole kan ook.
Maar dat is allemaal niet de bedoeling. „We gaan echt niet elke snelheidsovertreding bekeuren. Dat zou een vervelend systeem worden”, zegt landelijk verkeersofficier Koos Spee. De aanpak van snelheidsovertreders wordt wel steeds geavanceerder. Maar aanhaken bij de kilometerheffing is vooralsnog niet de bedoeling


Mijn ervaring is dat je goed moet opletten bij het woord vooralsnog!
We gaan hier in het noorden betalen voor de file-problemen in de Randstad. Als het werkt en er wordt minder gereden, dan gaan de tarieven omhoog want de inkomsten mogen niet teruglopen. Ik ben al op zoek naar een oude stinkende diesel, die zijn immers vrijgesteld... 1984 lijkt me een toepasselijk bouwjaar.

Teken hier de petitie, bij 40.000 wordt een referendum aangevraagd; http://www.kilometerheffingnee.nl

Roef (die ook wel eens te hard rijdt:-)
Roef
 
Berichten: 157
Geregistreerd op: 08 sep 2008 22:05

Keer terug naar Zeldzaamheden Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron