Spannend plekje!

Re: Spannend plekje!

Berichtdoor Rommert » 20 maart 2009 19:45

Helaas kon ik de Patrijzen vandaag ook niet vinden.

Ook heb ik 2 uurtjes op de Telpost Kustweg gestaan en er vloog behoorlijk veel! (zie aantallen op trektellen.nl)
Morgenvroeg ga ik er weer tellen.
Rommert
 
Berichten: 840
Geregistreerd op: 06 sep 2008 20:22

Re: Spannend plekje!

Berichtdoor Rommert » 11 dec 2009 19:55

Net als afgelopen winter zit er weer een erg grote groep Eidereenden op de waddenzee net onder Ameland. Helaas was het beide keren dat ik er vandaag was al schemerig, maar het lijkt mij zeker de moeite waard om deze groep in de gaten te houden! Die Koningseider moet toch een keer lukken!
Rommert
 
Berichten: 840
Geregistreerd op: 06 sep 2008 20:22

Re: Spannend plekje!

Berichtdoor topper » 05 jan 2010 13:46

Hallo,

Was gister even buitendijks en met name bij de Westhoek zaten erg veel zangvogels. In de rietkraag en de begroeiing er achter zaten honderden rietgorzen, honderden veldleeuweriken, zo'n vijftig sneeuwgorzen en ook nog een paar honderd fraters. Met de tientallen aanwezige baardmannetjes een erg leuke plek! En wie weet zit er nog wel meer leuks tussen!
Morgenmiddag ga ik de groep weer even checken!!

Durk
topper
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 07 sep 2008 23:36

Re: Spannend plekje!

Berichtdoor Rommert » 05 jul 2010 22:13

Achter de Kazerne, langs de doorgaande weg naar het oosten, ligt nu een akker waar een dijkje omheen is aangelegd.
Tot mijn vreugde zag ik dat er water in gepomp was en het ligt er nu leuk bij met veel Kieviten, Meeuwen en Eenden.
Het lijkt wel een bollenveldje dus wie weet leverd het nog wat leuks op!

Groet Rommert.
Rommert
 
Berichten: 840
Geregistreerd op: 06 sep 2008 20:22

Re: Spannend plekje!

Berichtdoor Rommert » 10 jul 2010 14:31

Op de akker bij de kazerne is nog meer water gepomp en het staat nu bijna helemaal onder water!
Er liepen naast bovengenoemde soorten nu ook Zwarte- en Groenpootruiters en Kemphanen.
Rommert
 
Berichten: 840
Geregistreerd op: 06 sep 2008 20:22

Re: Spannend plekje!

Berichtdoor Rommert » 13 sep 2010 20:27

Vandaag een nieuw plekje gevonden om in de gaten te houden: feddema’s plas. Ken je dat? Een bosje met bomen en veel bessenstruiken net achter de waddendijk en met een plasje erbij. Te bereiken via de dijksterweg bij Hornhuizen en dan het agrarische wandelpad afsjokken (parkeren bij huisnr 12). Erg spannend, maar vandaag zat er (natuurlijk) niks. Ook het pad erheen is leuk met struikjes langs een sloot en tussen akkers door waar vandaag veel graspiepers en gele kwikken zaten.

Dat je vast weet waar het is als ik straks al die leuke soortjes ga melden ;-).

Groet, Rik
Rommert
 
Berichten: 840
Geregistreerd op: 06 sep 2008 20:22

Re: Spannend plekje!

Berichtdoor Rommert » 05 dec 2010 20:46

Waarschijnlijk omdat het hele Lauwesmeer is dicht gevroren zitten er op de waddenzee rond de haven van Lauwersoog erg veel Eenden waaronder dus een IJseend, Toppereenden en de Hybride Witoogeend X Tafeleend. Voor de laatst is dit volgens mij het derde jaar op rij dat deze rond Lauwersoog overwinterd. Misschien dat de Ringsnaveleend van een tijdje geleden hier nog weer opduikt?
Rommert
 
Berichten: 840
Geregistreerd op: 06 sep 2008 20:22

Vorige

Keer terug naar Vogels in Noord Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron