Wat vinden jullie van de vandaag waargenomen Tortel? Een foto staat op de site bij de laatst toegevoegde foto's?
Misschien de eerste Oosterse tortel voor Nederland?
Oosterse tortel?
Re: Oosterse tortel?
hij lijkt best wel op deze http://i.pbase.com/o6/68/769168/1/82236 ... e1_web.jpg
Hier is wel uit te komen, maar ik hoop dat je meer foto's van de waarnemer krijgt.
Hier is wel uit te komen, maar ik hoop dat je meer foto's van de waarnemer krijgt.
Er word contact gezocht met de waarnemer en Sietse gaat zoeken.
Is er meer info betreffende de straat, huisnummer en waarnemer zodat er morgen door meer mensen (ikzelf bijvoorbeeld) gezocht kan worden?
Reactie eventueel via prive mail..
gr. Vincent..
Reactie eventueel via prive mail..
gr. Vincent..
De waarnemer belt, als het goed is, zo terug. Was net niet thuis. Als ik meer info heb laat ik dat zeker weten.
Al zag ik op wrn.nl al dat alles alweer in rep en roer is met adres en alles. Ik hoop dat mensen zich een beetje gaan gedragen als er een massale toeloop komt. De determinatie moet eerst maar eens rond zijn zou ik zeggen!
Al zag ik op wrn.nl al dat alles alweer in rep en roer is met adres en alles. Ik hoop dat mensen zich een beetje gaan gedragen als er een massale toeloop komt. De determinatie moet eerst maar eens rond zijn zou ik zeggen!
Ook heb ik de waarnemer gevraagt naar meer foto's, maar deze heb ik nog niet binnen, als ze er al zijn.
Klinkt allemaal wel erg spannend al kan ik op basis van de beschikbare foto nou niet echt zeggen dat het met zekerheid een Oosterse is. Ik ben ook verre van een expert op dat gebied dus hoop ik dat we meer en misschien wel betere foto's krijgen zodat de echte experts uitsluitsel kunnen geven.
Zou wel tof zijn; een nieuwe soort en dat onder de rook van de plek waar ik woon (en in Friesland!!).
Ik heb morgen wel tijd om te zoeken enzo dus zou er graag op af willen. Bovendien kom ik regelmatig in Wergea en heb er een aantal vrienden wonen, Gerrit ken ik echter niet..
We houden de berichten nauwlettend in de gaten!
gr. Vincent..
Zou wel tof zijn; een nieuwe soort en dat onder de rook van de plek waar ik woon (en in Friesland!!).
Ik heb morgen wel tijd om te zoeken enzo dus zou er graag op af willen. Bovendien kom ik regelmatig in Wergea en heb er een aantal vrienden wonen, Gerrit ken ik echter niet..
We houden de berichten nauwlettend in de gaten!
gr. Vincent..
zijn de media eigenlijk al geinformeerd? Rommert?!
Er zijn nieuwe foto's toegevoegd van de vogel!
Na bestudering van de foto's lijkt het er sterk op dat het om een zekere Oosterse tortel gaat.