Zeetrek

Andries Zijlstra

Re: Zeetrek

Post by Andries Zijlstra »

Vandaag ook niet zo ontzettend goede dag op lauwersoog! op enkele vale stormvogeltjes en wat roodkeelduikrs na! zijn er ook nog mensen die het morgen weer gaan proberen op lauwersoog??

vriendelijk groet Andries Zijlstra
Rommert

Post by Rommert »

Na 2 dagen naar zandbanken gekeken te hebben ga ik morgen naar Ameland. Tot de boot vertrekt (om 9.30 uur) ga ik bij Holwerd kijken. Mocht het daar erg goed vliegen kunnen de plannen natuurlijk wijzigen. Martijn B. is al op Ameland en Martin O. en Roelf H. gaan ook naar Ameland.

Groeten,

Rommert C.
topper

Post by topper »

Ik zit morgenochtend wel aan het water, maar wel van het zwembad! MIjn dochter moet afzwemmen voor haar eerste zwemdiploma. Hoop morgenmiddag nog wat te kunnen scoren bij Holwerd!
Reken uiteraard op enkele vaaltjes!!!
Succes allemaal!!!!
Tjeerd

Post by Tjeerd »

jeetje! lauwersoog gister verbleekt toch heel erg bij lauwersoog vandaag... Toch naar Lauwersoog geweest Rommert?
Hoaxbirders, even birding in the backward areas http://www.hoaxbirders.tk/
Rommert

Post by Rommert »

Ik ben eerst bij Holwerd geweest, toen even op Ameland en daarna op Lauwersoog! En nog geen Stofje.....
Maar wel wat ander leuk spul!!!!!!!!!!! Mijn meest bizarre waarneming ooit denk ik, die Bonte tapuit!
Rommert

Post by Rommert »

23-11-2008

Brillenente
Surf Scoter
Melanitta perspicillata

1 adult male
Schleswig-Holstein

seit 22-11-2008
Jacob Bosma

Post by Jacob Bosma »

Voor komende zaterdag lijkt het erop dat de weersvoorspellingen ideaal zijn om de scoopjes weer eens in het goudgele zand van ameland te kunnen steken... Als de voorspellingen morgen nog zo zijn zal ik zeker van de partij zijn.

groet,

Jacob Bosma
Gravis

Post by Gravis »

Ik moet toch nog door m'n tienrittenkaart zien te komen, dus ik ga dan mee!
Rommert

Post by Rommert »

De voorspelling zijn nog steeds goed! Wel wat hoge golven, maar goed dat heb je toch vrij snel.
En wat moet je anders met deze vrij harde wind, ganzen kijken.....?

Dan kun je altijd nog beter over de woeste Noordzee kijken!
Ik ben morgen dus ook van de partij.
Rommert

Post by Rommert »

Zoals jullie gezien hebben, Martijn, Jacob en ik hebben een leuke dag gehad op Ameland! Er vloog niet echt veel, maar wat er vloog was leuk!!! Brilzee-eend opgepikt door Martijn vliegend net achter de branding en later zwemmend in een groep van circa 20 Zwarte zee-eenden.
De mogelijke Geelsnavelduiker vloog behoorlijk ver weg, leek net op te stijgen. Erg grote Duiker, licht van kleur. Tijdens vliegen kop onder zijn lichaam houdend, waarbij de kop en snavel schuin omhoog werd gehouden. Al snel boog de vogel af, verder vliegend de Noordzee op. Door de afstand werden er verder geen details waargenomen, maar het zag er erg spannend uit!

Maandag lijkt het weer goede wind te worden!
Post Reply